Hårdrock i pedagogiskt syfte!

Idag har varit en bra dag! Jag mådde mycket bättre i morse och skolan var faktistk riktigt rolig för en gångs skull! Vi började med kemi i morse och den första meningen våra lärare säger är: "Idag krävs det stor koncentration för det som vi ska göra idag förstår jag inte riktigt själv". OKEJ, men braaa Peter.. haha bara denna mening gjorde ju hela lektionen oseriös!

Dagen fortsatte med andra chilla lektioner och håltimme vilket innebar en tur till stan för att växla pengar och köpa en blomma till min mamma som fyller år under tiden jag är borta.. Kan inte ens fatta att vi ska åka imorron. 

I alla fall när vi kom tillbaka till skolan och det var dags för historia så kom vår lärare med en ny inlärningsmetod.. Han satte på en låt av Iron Maiden som varade i 8½ minut.. Denna handlade om Passiondale som var en stad vilken råkade illa ut under 1:a Världskriget... Bättre än att diskutera historia i alla fall.. sjukt onödigt ämne enligt mig! 

Hela eftermiddagen har det varit träningar av olika slag och nu blir det dusch sen måååste jag börja packa.. Vi ska träffas på tåget som går 06.42 från Centralen imorron.. wiiie. 


På väg till Tyskland förra året! Blåsigt!

Btw, måste skriva ett ord om MIF.. dom får spela i Allsvenskan ett år till.. och faktiskt får de skylla sig själv; de började bra, hade allt i sina händer men fick vinnarfeber och snubblade på mållinjen.. ändå sjukt onödigt..

Nej, duschen väntar! 

Ha en bra helg allesammans, jag är i Tyskland och partajjar, vi höres på måndag! 

  


Kommentarer
Postat av: ACPA

MIF var det ja =)=)=) måste kännas tungt att lillebror från Ängelholm går upp medan Malmö får spela i den liiite sämre serien ett år till .... =).
Men det är lugnt jag menar vill du se klasshockey kan du alltid ta dig till Ängelholm går tåg rätt frekvent ...

M.V.H. ACPA som ska hylla Rögle imorgon kl 11.00 på torget här i Änglarnas stad.

PS : Hoppas ni har det kul i Tyskland.

2008-04-11 @ 23:41:22
Postat av: Martina

Hur kan du helt seriöst tycka att historia är ett onödigt ämne? Det är ju typ det viktigaste vi har, allmänbildning förfan.. ^^ då kan man banga matte istället, för det räcker med att kunna plus och minus och lite gånger så är man klar sen..

Onödigt med historia, dummaste jag hört ;)

2008-04-16 @ 21:56:45
URL: http://martinamartina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0