En helgalen kväll!

Igår var det äntligen fredag.. och efter ett kemiprov som gick alldeles för dåligt var vi alla värda en härlig start på helgen.

Kvällen började med att jag träffade mamma i stan. Vi gick till Anna-Karins nyöppnade butik, provade lite underkläder och köpte även ett par plagg. När vi kom ut ur affären kollade jag på klockan och såg att jag borde varit vid bigrafen nu för att träffa mina kompisar - det är lätt att glömma tiden när man är och provar kläder.

I alla fall så fick jag mig en rask gångtur till biografen där jag mötte upp Ena, Emma, Tor, Amira och Annika. Inte nog med att jag hade stressat dit - väl där fick jag och Tor för oss att vi skulle hinna köpa dricka och godis på de 5 minuterna som var kvar tills filmen började. Det var tur att Tor inte hade någon tendens till beslutsånget, då hade vi aldrig klarat det. Men vi hann.

Sen började bion - the Dark Knight. Måste säga att detta var en himla bra film. Producenterna har verkligen lyckats med alla effekter och Heath Ledger - vilket framförande han gör. Även om han inte spelar en speciellt trevlig roll i filmen så gör han det riktigt bra och att detta blev hans avslutande film är så klart sorgligt, men samtidigt något som han borde ha varit stolt över.

Efter filmen fortsatte kvällen med en stund på pakethållaren - först hem till Tor, sen hem till Emma där vi käkade pizza.

På vägen hann Tor plocka fram ett tomt "kondompapper", jag fick hälsa på en Sydamerikan, Emma tog två flaskor coca cola men betalade bara för en, jag och Tor letade förgäves efter det försvunna hus nr. 69 och en amerikanska fick för mycket socker i sig och berättade historien om hennes "skinny mama"...

Väl hemma hos Emma åt vi och snackade.. kände oss väldigt internationella när vi höll konversationerna blandat på svenska och engelska. Men i alla fall satt vi där och snackade och hade det mysigt. Sen ringde Korre och ville ha med oss till Hipp samtidigt som Sebbe och co sa att dom skulle dra till KB. Efter många om och men, och då menar jag verkligen många, beslutade jag och Ena oss för att möta upp Korre på bussen och sen åka in till stan. I stan splittrades vi sen; Korre åkte och träffade Anders och sin syrra på Hipp medan jag och Ena stack till KB. Där träffade vi Sebbe och Gustav och company och även några andra vi kände - det blev en bra avslutning på kvällen!

Sen följde Sebbe och Gustav mig till bussen - jävlar vilken skoskav jag hade då.. men ja, jag kom på bussen till slut iaf. Fick även en "raincheck" med en trevlig liten inbjudan, får väll se när det blir av!

Väl hemma somnade jag gott, TACK alla inblandade för en härlig fredagkväll!


Idag ska jag bara chilla.. ska spela match imorron!

Juste, har fått en ny telefon idag.. så från och med nästa helg är det gratis för alla Comviqare att höra av sig! Känns som att jag kommer tjäna en del på detta i alla fall, de flesta i min umgängeskrets har faktiskt Comviq, eller Tele2 som det så fint nu heter..


Ha en bra kväll!

Emilia


Favoritstället.

Kommentarer
Postat av: ACPA

Jag läste någonstans att cirka 3.000.000 svenskar använder Comviq, det motsvarar väl drygt 50% av det totala användandet av mobiloperatörer runt om i riket.

Det jag dock inte förstår är följande fenomen, Har man Comviq ( kompis ) ringer man ju gratis till alla som har den operatören, man sms.ar även till alla med densamma.

Så varför går inte resterande ( Telias 20%, Vodafones 15 %, e.t.c. ) över till Comviq och på så sätt blir det bra för " alla " sidor.

Iaf skönt att Comviqanvändarna blir fler.

2008-08-31 @ 23:03:02
URL: http://acpa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0