Malmöfestivalen 08 tog slut..

Efter en lång skolvecka är det skönt att inleda helgen med en sån här kväll, fylld av vänner och glädje.

Kvällen igår började med att jag tillsammans med Mia, Ena, Mirre, Markus, Malin mfl såg Benne när han och hans streetdansgäng hade uppvisning på festivalen. Riktigt bra var det.. man blir verkligen sugen på att börja dansa själv!
Idii, ska vi ta tag i det?!

Efter dansen gick vi och åt.. favoriten som så klart har blivit Lousiana och deras kycklingfilé med klyftpotatis.. hoppas på favorit i repris nästa år, för det var riktigt gott! Mirre var dock inte förtjust i allt väntande och köerna, han tyckte Burger King var ett mer lockande förslag. Men det är bara festival en gång om året.. och då måste man passa på!

Till slut fick han i alla fall med sig Ena på bio, jag tror han blev lite gladare då!!

När Ena och Mirre stack, träffade jag tööserna, Sara, Thilde och Aleks och vi gick till Stortorget och kollade på Slagsmålsklubben.. det var bra drag och vi stötte på massa folk vi kände, det kändes som om hela Malmö samlats inne i stan denna kväll. Härligt härligt.

inte från igår.. men Sara och Aleks iaf! När vi var och såg Mamma Mia premiären!

Efter Slagsmålsklubben visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi stod och snackade lite och tänkte att vi skulle vänta och se vem bandet som skulle spela efteråt var. Vi anade inte vad som väntade...
De var faktiskt riktigt sjukt.. det blev ett jäkla drag och det gick helt enkelt inte att stå still. Jag vet faktiskt inte vad bandet hette, ska kolla upp det, men grymt laddat var det i alla fall. Under tiden kom Ena och Mirre tillbaka och ja, Mirre gillade i alla fall också musiken!

Kvällen fortsatte med lite dans, andra vänner, friterad banan med glass, något öltält och sen när vi kände oss nöjda åkte vi hem igen! Jag somnade gott med en lyckad kväll i tankarna,



Eftersom jag inte skrivit så mycket denna veckan måste jag lägga till några saker;

Ena och pennstickningen. Haha det lät typ som en saga.. men ja, sjuuukt flummig lektion, riktigt roligt.. de andra undrade nog vad vi höll på med. Känns som att tyska 6 kommer att bli ganska oseriöst med tanke på vilken klass vi är, men det blir nog bra ändå!

Sture - skriv vansinningt.. Inget mer fick vi veta.. "Skriv vansinnig".. vadå vansinnigt? Ajja, en störd text blev det.. får se vad han tycker om den..

Fick även en fråga i fall OS var ett fiasko?
Jag säger absolut inte. Även om det kanske inte gått Sveriges väg hela tiden så har vi med oss en del medaljer och vi har fått följa många spännande tävlingar där Sverige antingen snubblat på målsnöret eller då något annat land faktiskt varit bättre. Dock tycker inte jag att OS bara handlar om att hejja på sitt eget land. Det finns, enligt mig, en förtjusning i att följa sporternas utveckling, hur tempot i matcherna och de andra sporterna höjs med tidens gång. Och denna helgen när de flesta finalerna går, då är det bara att imponeras av de länder som tagit sig såhär lång. Jag har inga som helst problem med att sätta mig och kolla på OS fast att det inte är Sverige som tävlar. OS är en tävling som ska föra samman människor och olika folkslag - en fest där alla får vara med; unga som gamla, snygga som fula, svarta som vita, atleter som otränade och intresserade som ointresserade.. Alla får vara med på ett sätt eller annat, vare sig det gäller att deltaga själv eller vara en supporter på olika villkor. OS är något unikt som endast återkommer var 4:e år..Tänk på det!


Nu blir det inte mer för idag.. jag ska iväg på innebandyträning nu och hela dagen idag, det blir som ett litet träningsläger. Jag kanske ska sättas upp i anfallet?! Vi får se hur det blir med den saken.. men kul hade det varit.

Ha en superbra dag!

Emilia

Kommentarer
Postat av: ACPA

Fullkomligt oacceptabelt ju.

Övermånga personer i kön men tur att hon poliskvinnan kom su kunde man ha någon auktoritär person att klaga till.

HAHA fast egentligen matkö-er funkar väl någonlunda, det jag har svårt med är när man står i kassan på COOP, ICA och dylikt.

Men ska ta tag i ditt råd nästa gång och öppna upp både läsk och annat och sedan bara lägga upp tomma förpackningar på det rullbandet.

Funkar det inte ska jag hänvisa till din blogg :D.

Och ja bion gjorde mig mer än glad.

Kul kväll.

2008-08-23 @ 16:23:13
Postat av: IDIIII

JA VI SKA DANSA. Ska sätta mig å checka dansstilar nu(A)

2008-08-23 @ 16:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0