Malmöfestivalen 08 är igång!

En vecka av god mat, liveuppträdanden, aktiviteter av olika slag och fett med ös i stan började idag - Malmöfestivalen. Det är väll så att man antingen gillar den eller hatar den. Jag måste säga att jag gillar den, det är alltid kul när det händer något i trakterna.

Kvällen började med lite förfest hemma hos Sara, där vi tillsammans med Thilde och Aleks firade avklarade teoriprov. Inte för min del, men för mina kära vänner. Härligt jobbat töser!

Senare drog vi in till stan där vi först mötte upp Niklas och Frick.. vi vandrade mot Mölleplatsen och på vägen träffade jag Emma som jag verkligen inte har sett på heela sommaren.. Härligt härligt, och vi ses på måndag igen.

Väl på Mölleplatsen ringde Korre och sa att hon var inne på Öltältet med hela gänget så in dit tog jag med mig Niklas medan tjejerna gick vidare till någon spelning på Stortorget. Inne på Öltältet var det bra drag och Korre, hennes tjejgäng, Anders med polare och Helena m. fl. var där - riktigt bra gäng blev vi!

"Var tog din dejt vägen?"
"Vaa, vadå? Trodde ni han var min dejt? Haha han har flickvän sen 2 år tillbaka"


Timmarna gick innan jag och Helena beslutade oss för att ta bussen hem - jag skulle ändå upp och jobba i morse ju..


En soft kväll med goda vänner och gott snack. Och dessa kvällar kommer det bli fler av den kommande veckan!


Emilia

Kommentarer
Postat av: ACPA

Festivalen hade varit ännu bättre utan barnvagnar ....

2008-08-17 @ 20:19:05
URL: http://acpa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0