Sovmorgon!

... och den varade enda till halv 3. Haha jag sover aldrig så länge annars men ja, har missat många timmars sömn de senaste dagarna så någon gång är man väl värd att sova bort halva dagen.

Gårdagen var helt underbar.

Dagen började med jobb.. jag var väll inte den piggaste men alla var på riktigt bra humör så tröttheten glömde jag snabbt. Jag verkligen älskar mitt jobb, måste bara säga det, vi har hur kul som helst tillsammans och vissa är riktigt sjuka. Igår fick kockarna för sig att vi skulle ha vattenkrig.. så de tog varsin Loka-flaska, tog av kapsylen, satte tummen för och började skaka.. Ni kan ju själva gissa om vi var blöta sen när vi skulle ut och jobba igen. Sjuka människor men samtidigt sånt som gör arbetet mycket enklare och roligare.


På kvällen var det ju sen dags för uppträdandet som jag väntat på så länge. Jag kommer inte ihåg om jag skrivit om det innan men det var i alla fall jag och två tjejer till som körade bakom ett band, ca 15 låtar. Stämmorna satt där de skulle och responsen från publiken var bättre än vi kunnat förvänta oss. Jag älskar att sjunga.

"Thank you for the music, the songs I'm singing
Thanks for all the joy they're bringing
Who can live without it, I ask in all honesty
What would life be, without a song or a dance, what are we
So I say, thank you for the music, for giving it to me."

Abba


Don't be afraid. It's only rock´n roll.
Assnygga t-shirts - kommer in på Gina Tricot till hösten!


Efter konserten igår åkte jag in till stan där jag träffade Ena och Mirre.. Vi snackade av oss lite, träffade på lite annat folk vi kände och satt på en bänk och betygsatte människor som gick förbi. Sjukaste sysselsättningen på länge.

"Vi har en skala 1-5, inga plus, inga minus, och ja, man måste vara lite realistisk, för att få en etta måste personen verkligen vara riktigt ful.. och en femma är det inte många som kan få" .
Där har ni reglerna i fall ni har tråkigt någon gång.

Denna leken visade verkligen hur olika killar och tjejer bedömmer människor.
Jag och Ena om en kille "Typ en tvåa, han är ändå ful"
Killarna: "Skojjar ni? Han är ser skit schysst ut, lätt en fyra"
Jaja. 
Skojj lek iaf!

Vi 2-tiden tog jag bussen hem med Thilde och Sara.. där var riktiga dregg på bussen.. då fick "diktator" Emilia rycka ut lite.. Men ofta liksom.. där satt typ ett gäng på 6 pers med mat. Inga problem alls för min del , innan dom började kasta maten på varandra.. Till slut så kom det ju så klart på oss runt omkring också.. Då fick jag nog:

"Alltså seriöst, hur gamla är ni? Visst att ni tycker det är kul att leka med maten, det är ert val, men vi andra vill gärna inte ha maten som ni haft i munnen på oss. Snälla bete er lite normalt i alla fall. "
Dom bara "Ohh, diktatorn kaxar" osv osv..
"Jag bryr mig inte vad ni säger till/om mig, men sluta kasta mat på oss runtomkring innan jag blir ännu mer arg."
 
Jag klarar helt enkelt inte av sånt.. måste säga till. Men jag lovar att vissa av de som satt där var äldre än mig, hur omogna får man va?

Där satt en tjej i gänget också.. hon planerade att slå en pet-flaska i röven på mig.. jag säger bara tuuur för henne att hennes hållplats kom precis då, annars.. haha hon hade ångrat det ett bra tag vill jag lova.

Bussen tog mig i alla fall till slut hem, träffade Malin på vägen dessutom - kärt återseende!

När jag kom hem hade mina föräldrar precis kommit hem och pappa och jag kom fram till att vi skulle stanna uppe och kolla på handbollsdamernas avgörande match. De vann och matchen med pappa blev en härlig avslutning på en härlig dag och kväll!  

Klockan 5 stod sängen och väntade på mig. Jag somnade direkt.


Härlig utsikt jag har på cykelvägen utanför vårt hus. Bilden tagen innan ovädert i onsdags - ni ser det i vänsterkanten.



Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0