Magnus Uggla, tyskar och 60-talsrock...

Tisdag.

Vi träffades alla tjejer på bussen; Jag, Sara, Thilde, Sarah och Aleks, och med byte till tåg och sen byte till buss igen kom vi fram till min sommarstuga i Åhus. Där lämnade vi av våra saker, åt, bytte om och sedan satte vi oss återigen på en buss, mot Kristianstad. Korkat nog tog jag med mig min kamera utan batteri till Kristianstad - glömde batteriet i laddaren i stugan.. så har inga bilder från kvällen.. men har snott några från min kära vän Sara som jag ska lägga upp!
  
Töserna

   
Innan konserten.

I Kristianstad hittade vi, efter lite om och men, Tivoliparken där vi skulle se Magnus Uggla. Vi satte oss i parken och smådrack lite innan vi sedan tog plats långt framme vid scenen. Uggla kom in på scenen i vita gymnastikskor, röda träningsbyxor, en vit skjorta, en smal svart slips och en svart kavaj.. - och jävlar vilket drag det blev.

    
Under konserten

Konserten var riktigt bra, inte bara för att alla Uggla är bra på att bjuda sig själv och att han har lyckats hitta ett väldigt bra band i sin tv-show - utan även för att alla hans låtar finns någonstans i ens bakhuvud.. vissa låtar mer, andra mindre, men det var alltid så att man kunde sjunga med i alla fall i refrängen på låtarna.

Häftigast av allt var nog ändå när han kom in efter ety litet uppehåll och sjöng Trubaduren. Frågan är om han ens sjöng ett enda ord själv, jag tror nästan inte det. Publiken (med oss i) stod för sången och då fick jag verkligen gåshud; när så många människor sjunger en och samma låt samstämmigt och man själv står i mitten och klämmer i från tårna - det var häftigt!

Andra favoritframträdanden var Kung i Baren, Jag Dansar Aldrig Nykter, Första Gången och Nu har Pappa Laddat Bössan. Det var en bra upplagd konsert och för alla er som gillar Magnus Uggla, men även för er som är som mig och gillar honom lite lagom - se denna konserten, det var verkligen värt alla pengar!


Hejdå Uggla

Efter konserten träffade vi Elin och Anna från Hässleholm och vår kväll fortsatte på Kristianstaddagarna, där vi hittade en dansbana som vi livade upp.. Vi satte igång dansen, och efter ett tag var dansbanan full. Emellan danserna hann vi också med att äta langos - det kändes som en liten förberedelsekväll inför Malmöfestivalen faktiskt.

När musiken slutade spela på dansbanan fick vi en vakt att gå upp scenen och gratta Thilde på hennes födelsedag; "Vi e så glada idag, att det är födelsedag, att det är födelsedag, just här idag, hurra, hurra". Efter detta träffade vi några tyskar som vi stod och snackade med ett bra tag (bra för min tyska, som fått vila ett lite för bra tag nu) innan vi sen tog sista bussen hem till min stuga igen.


Congrats Thilde

En riktigt bra kväll med töserna! Tack allihopa.

Onsdag

Vi solade hela dagen till "Magnus Uggla"-skivan. Sen åkte vi hem igen och hemma väntade Pappa och Erik som varit i USA nu i 2 veckor. Det är väldigt skönt att ha dem hemma igen! De hade köpt med sig lite presenter med hem till mig, lite kläder och en jääättefin ipod som nu har blivit min nya lilla leksak - den är grym! 

   
Solmys i stugan

På kvällen hade vi 3-rätters middag för att fira att familjen var samlad igen (jag har faktiskt saknat pappas goda mat) och resten av kvällen satt jag väl och pillade med min nya leksak.. man kan ju göra hur mycket som helst skojj. Man kan till och med se vad det ska bli för väder där man är en vecka framåt..


Torsdag


Har hunnt med att sola, klippa mig och ikväll är det första träningen för mig på vääldigt länge.. Det blir spännande att se hur det kommer att gå.

Idag fick jag även sms från Iddii som befinner sig nere i Medelhavstrakterna - skönt!! Lite avundsjuk är jag allt.. fast nu har vi ju fint väder här hemma också så det är faktiskt skönt att vara hemma!


Nu ska jag gå och äta, så att det finns någon chans att jag orkar med att träna idag.

Vi höres snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0