Mamma Mia

Var med töserna och såg premiären av Mamma Mia idag, alltså det var nog den bästa film jag någonsin sett på bio!! Helt sjukt alltså.. nu känner jag bara för att se den igen och igen, och igen.. Vi funderar till och med på att gå och se den på bio en gång till !! Se den!

Känsla
, skicklighet och en enorm glädje.
3 ord som beskriver denna filmupplevelse alldeles utmärkt.

Känsla -
bakom hela denna historia ligger ett enormt arbete, vilket startade redan då Björn och Benny satte sig ner och skrev alla de låtar som filmen är uppbyggd kring; låtarna är genialt skrivna och man förstår verkligen att det ligger en grym känsla för musik bakom dem.

Skicklighet - inte bara i hur låtarna perfekt är satta i sina sammanhang utan även hur skådespelarna lyckas förmedla känslan i dem. Inte visste jag att Meryl Streep, Pierce Brosnan eller Stellan Skarsgård kunde sjunga? De kan inte bara sjunga - de kan sjunga helt sjukt bra.

Glädje = känsla + skicklighet = det var helt enkelt omöjligt att gå ifrån biografen utan ett stort leende på läpparna, sjungandes på någon av favoritlåtarna ur musikalen.  

Jag kan inte riktigt beskriva min känsla, men jag kan i alla fall säga att 
ALLA borde se denna film!! 

Denna film kommer helt klart att läggas till högen filmklassiker, där redan musikalfilmer som Grease, Dirty Dancing och Sound of Music finns med. Kul att Sverige har något att komma med till eliten. 


 


Nu ska jag sova.. jobb imorron! 
Ha det så braaa och sov gott.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0