Passion för jordgubbar!!

Jag älskar frukt.. äter det mycket hellre än godis och sånt, vet inte varför.. men det känns liksom så friskt och man vet liksom att det är nyttigt så då smakar det ju ännu bättre.

Det jag gillar mest är jordgubbar och annanas (fast äter all frukt). Kan utan problem köpa en hel annanas och äta till typ mellanmål eller efterrätt eller något sånt.. mums.

Sen jordgubbar, det äter jag av princip bara på sommaren, men ja, på sommaren äter jag det så ofta jag kan.. Detta året är helt klart de bästa jordgubbarna från Lönslätts bär, det smakar helt sjukt bra; inte sura, inte för söta, inte omogna eller för mogna.. helt enkelt perfekta.


Här är en jordgubbstårta som vi gjorde av jordgubbarna som blev över från midsommar, aslätt att göra och hur god som helst. 

     

Ingredienser:
2 st Marrängbottnar
Vaniljglass
Grädde
Jordgubbar

Recept
Lägg en marrängbotten underst, lägg på massa glass, smeta på lite mosade jordgubbar. Lägg sedan på nästa marrängbotten och täck med grädde. Dekorera sedan med ännu mer jordgubbar. Ät direkt (finns risk att glassen smälter efter ett tag
)...

Jag lovar er att detta är huuur gott som helst!  


Ha en bra fredagkväll!
Jag ska sova tidigt.. ska upp och jobba på hotellet imorron, men det blir kul, så det är värt det!
Efter jobbet blir det sen homecoming/18års fest för Thilde.


Ciao


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: nice, gult och solbränna är läckert!

2008-07-05 @ 01:29:42
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0