Jag är i team Ballack!

Jag har sagt det förrut, och jag säger det igen, Tyskland är bättre än vad många tror, helt enkelt underskattade!

Tyskland vann precis kvartsfinalen mot Portugal, 3-2 blev slutresultatet men det var ganska tydligt att det var Tyskland som styrde hela matchen. Tyska laget kanske inte har presterat så bra som de faktiskt kan i alla sina matcher hittills men efter dagens match är en sak säker - Tyskland är bra när det väl gäller och detta kommer att ta dem långt.

Redan innan EM började, tippade jag Tyskland som vinnare och det ser faktiskt ut att kunna gå vägen. Tyskland har allt som inte Sverige hade:
- De har ett bra passningsspel där alla storstjärnorna visar att även de kan spela som ett lag,
- de har en bra tränare, 
- de har det där lilla extra som behövs för att kunna göra mål när chansen kommer,
- de har en lagmoral hög över många andra lag, där spelarna stöttar varanda istället för att, som i Sverige, skälla på varandra och lacka ur för att en passning inte är 100% perfekt...  

MEN det är ändå framförallt en annan sak som Tyskland har som Sverige saknar:
- de har Michael Ballack som lagkapten. Han är helt enkelt en av de bästa, kanske inte den som gör flest mål eller assister, men definitivt den som betyder mest för sitt lag.

Nu när Sverige ändå är ute är det väll inte fel att hejja på ett annat lag..? Tyskland är dom jjag tror på iaf.





Imorron är det midsommar och vi åker till stugan imorron bittti. Jag hoppas verkligen att regnet håller sig undan, det kommer att göra det lättare för väldigt många firanden!

Ha en glad midsommar!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: ACPA

Haha fett att du har så bra koll på fotboll.

Det med Tyskland kontra Sverige var huvudet på spiken verkligen.

Själv har man också tippat Germany i final.

Dock mitt tips är att dom förlorar finalen ;)

.. Mot dom regerande världsmästarna - Italien

2008-06-20 @ 01:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0