Zlatan, jag säger Zlatan!

Nu är jag hemma från en mysig helg i stugan med mycket fotbollstittande, mat och härligt flummiga konversationer! Ibland är det verkligen skönt att bara få komma iväg och umgås med människor man tycker om samt slippa tänka på alla måsten och liknande. Tråkigt bara att inte solen tittade fram hela tiden, men lite sol och strand och glass fick vi allt njuta av! Tack tjejer!

I lördags såg vi så klart matchen.. och ja jag vet att jag är lite sen men jag måste ju kommentera den.. det enda jag tänkte säga dock är att utan Zlatan har Sverige inget att komma med. Det kan inte bevisas tydligare än hur det gjordes i lördags; i första perioden spelar Sverige hur bra som helst, de skapar chanser, Zlatan gör ett mål som verkligen visar hans styrka trots sin skada och Spanien såg bleka ut.. I andra perioden blir Zlatan utbytt, vad händer? Jo, Sverige tappar helt och blir i princip utspelade av tidigare så bleka Spanien.

Visst, Sverige har andra spelare som också kan spela bra fotboll: Stoor, Isaksson, Mellberg, Elmander och några till som dock borde visat lite högre klass (Larsson, Ljungberg) men det är ändå bäst för Zlatan att han slutar mesa sig över sin skada och spelar resterande matcher för Sverige, hur många det nu än kommer att visa sig vara.
Zlatan, vi behöver dig!




/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0