Pelle Svanslös

om du är en strömming, vill jag vara ditt fat
om du är en dyna, vill jag vara lat
om du är mitt fönster, vill jag va din gardin
om du vill ha mig, så vill jag vara din

haha, Pelle Svanslös, så söt. Och Gullan, Maja Gräddnos, Måns och Bill + Bull. Gamla tider det.

Okej det är inte jul nu men jag måste ta upp detta, julkalendern var bättre förr!
Om man säger så offentligt är det vissa som svarar "Nej men du tycker så bara för att du blivit äldre nu". Men det är faktiskt inte sant. Det finns julkalendrar som jag fortfarande älskar och inte alls har problem med att se, speciellt Mysteriet från Greveholm men även Pelle Svanslös. Detta är väll de jag ser fortfarande och de är så bra gjorda att jag tycker dem är lika roliga fortfarande. 

Vi får väll hoppas på en bra julkalender detta året, för de senaste åren har ju varit katastrof, jag har sett första avsnittet sen inte mer. Julkalendern är faktiskt en sak som hör till, en tradition, även när man blir äldre.

Nog snackat om julen nu haha, imorron hoppas vi på sol, det behövs fan om man ska klara av resten av denna terminen. Sommarlovet närmar sig.. Baaaara 12 veckor kvar... 

Nej, får väll se lite Pelle till haha, sov gott.


Kommentarer
Postat av: Martina

Du har typ snyggast blogg av oss allihop nu.. as!

2008-03-27 @ 18:47:11
URL: http://martinamartina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0