Guld till Ryssland och Zlatan hjälte!

Det är mycket som händer i världen nu i sportväg  och som lite halvt sportfreak måste jag kommentera det som hände igår!

Ryssland mötte Kanada i VM-final i hockey på Kanadas hemmplan. Jag  vet inte om det var pressen på Kanada som till slut gjorde att Ryssland tog hem segern, men enligt mig var det i alla fall rätt lag som vann. Finalen var otroligt spännande, även för mig fast att inte Sverige spelade, och i slutändan, på förlängning, avgjorde Rysslands störste målgörare som tills finalen haft total måltorka. Det måte vara en härlig känsla attt få göra avgörande målet i en VM-final på förlängning...

Det andra stora som hände igår var Zlatan och hans lag som vann den italienska ligan.. Zlatan visar återigen att han är kung och den abolut mest betydelsefulla spelaren i Inter. Kortfattad sammanfattning:
- Zlatan tar sitt lag till en överlägsen ligaledning
- Han blir skadad
- Lagen bakom Inter börjar komma ifatt och Inter tappar många poäng
- I den avgörande matchen (igår) om vem som ska vinna serien blir Zlatan inbytt efter paus efter att nu vara skadefri
- Han går in och gör två mål i matchen och tar sitt lag till seger...

Zlatan har det där lilla extra!

Såå, då fick ni höra lite om mitt sportintresse också.. det är mest hockey och fotboll jag är inne i.. för att min familj är galet sportintresserad!

Nu ska jag till skolan!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0