Helgen - hektisk.

Fredag;
Efter skolan åkte vi och dansade.. det var faktiskt väldigt kul denna gången.. troligtvis för att vi kunde delta lite mer i alla danser. Förra gången var vi mest vilsna. Cykelturen hem var också najs och väl hemma fick jag god mat. Så ja, kvällen började bra.

När jag sen, vid 10-tiden, skulle åka in till stan för att träffa vännerna, då börjad äventyret som skulle visa sig bli en skräckupplevelse. Det började med att min mamma ringde mig när jag satt på bussen och sa "Det står på aftonbladet.se att det är farligt att åka in till stan, massa huliganer ute vid triangeln och mölleplatsen. De kastar stenar och flaskor mot polisen och beter sig allmänt illa". Det var precis till triangeln och mölleplatsen som jag skulle och därför tänkte jag att jag skulle ändra min rutt till att åka via gustav adolfs torg istället och sen ta en annan buss därfirån.

Men hur bra gick detta när bussen som jag satt på krockade med 2 bilar precis inne vid triangeln. Detta ledde till att alla vi som satt på bussen fick hoppa av mitt i kravallerna. Kul. Jag var ju dessutom helt ensam, och mina vänner skulle jag träffa på andra sidan "demostranterna".  Jag ställde mig i alla fall vid poliserna, minst 10 pikepolisbilar var där + några svartklädda män från insatsstyrkan. Dessutom surrade en helikopter ovanför oss i luften.. det var alltså ingen liten händelse som jag nu helt plötsligt hade blivit en del av.

Till slut kunde jag iaf inte stå kvar hos poliserna.. de var tvungna att ta på sig skyddsvästar och hjälmar osv ifall de skulle behöva försvara sig mer mot huliganerna. Som tur var så bor ju Ena i närheten, så vi kunde mötas en bakväg lie längre bort. Vi snackade i telefon hela vägen och ja, det var en lättnad att till slut träffa henne. Såg dessutom lite otäckheter på vägen så denna delen av kvällen var väll inte helt lyckad.

När jag väl var i tryggt förvar i Enas sällskap, då började en lite mer lyckad kväll arta sig. Det blev till slut en härlig kväll med många vänner och sen slaggade jag hos S i stan.

Lördag;
Vi sov läänge, länge och när jag åkte hem vid 6-tiden träffade jag Emma och Danne i stan.. haha då hade jag fortfarande samma kläder och samma smink så gårdagen.. fresh. I alla fall så höll den riktiga demostrationen på då så jag fick gå från triangeln till kronprinsen för att konstatera att inga bussar gick dit jag skulle utan til slut fick jag ringa pappa så att han kom och hämtade mig.

Kvällen fortsatte (efter en härlig dusch och ny make-up) hemma hos Sara där vi hade myskväll med töserna. Pizzaätning, andra onyttigheter, film, spel och massor av snack stod på schemat och det blev en väldigt lyckad kväll.

Söndag;
Klockan 7 åkte jag till jobbet.. var där till 1 ungefär. Det var en härlig jobbdag, inte för jobbigt men inte heller sådär långtråkigt som det kan bli om man inte har ngt att göra. Efter jobbet åkte jag hem.. var ensam hemma, så hade lite allsång och liknande med mig själv. Allmänt flummig.

På kvällen såg jag film, satt på msn.. hade väll en soft kväll fram tills att chocken kom. Tänker inte berätta så ingående om den här, men ja, speciellt kul var det inte iaf. Efter detta gick jag iaf och la mig.. och till slut somnade jag.


Hektisk helg.. på många sätt.
Nu krävs det nya tag i veckan som kommer så de är bara att ladda om batterierna!


Ha en bra måndag!

 
Tack för att du stöttar mig iddii



PS. Måste bara ägna en liten tanke åt de tre tjejer som i fredags satte sig på marken mellan huliganerna och poliserna för att de ville protestera mot våldet i samhället. Jag vet inte om man ska kalla det modighet eller dumdristighet.. Men här fick dom iaf en liten tanke av mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0