Helgmys!

Ännu en efterlängtad helg är i full gång och ja, som vanligt är tiden planerad in i minsta detalj.

Fredagen efter skolan bestod av dans, en grymt härlig cykeltur i medvind, mysig middag med familjen och sen ett väldigt mysigt besök på kvällen och natten av en speciell person. Classmatesen ville väll egentligen ha med mig ut.. men jag var inte alls laddad; lite småförkyld samtidig som jag hade en lång dag framför mig idag.


 
I morse väcktes vi av att S telefon ringde.. hans mamma kom på att hennes bilnycklar låg i hans jackficka.. Inte så lyckat! haha iaf så lämnade han mig och jag hann somna om en liten stund innan jag skulle upp. Det dumma var bara att jag somnade om liite för hårt och vaknade inte när klockan ringde.. Som tur var så skulle min pappa köra mig så han fick dra mig upp ur sängen och tack vare honom kom jag faktiskt i tid!

Det jag kom i tid till var en ledarutbildning som jag ska gå hela denna helgen. Detta är steg 2, och det ska bli väldigt intressant att genomföra uppföljaren till den utbildning jag genomförde förra året vilken jag också var väldigt nöjd med.

Idag på utbildningen gick vi igenom massor.. man hinner ganska mycket på de 9 timmar som vi går per dag faktiskt. Bland annat gick vi igenom olika kommunikationssätt, ledarattityder i olika sammanhang, hur man tar hand om skador osv osv. Vi hade även en hel del nyttiga disskussioner om skillnader mellan killar och tjejer i idrottssammanhang och jag lärde mig massor av vad de andra hade att säga samtidigt som jag, som representerar både spelare och ledare, hade mycket att dela med mig av till de andra deltagarna. 



Jag älskar såna här utbildningar. Vi är en liten grupp som nu har lärt känna varandra väldigt bra (första timmen gick helt åt till detta) och alla har vi något gemensamt som vi brinner för samtidigt som vi alla lever olika liv vid sidan av idrotten. Detta medför vilda disskussioner om framförallt idrott och ledarskap, men även om livet i allmänhet - vi har alla olika erfarenheter att dela med oss av och att lyssna på de andra är lika intressant som att själv få feedback för det man berättar om. 9 timmar kanske låter mycket.. men tiden går fort när man har roligt, det är väll så man brukar säga?!

Imorron fortsätter iaf kursen med nya utmaningar och jag ser verkligen fram emot de tema som är uppskrivna för morgondagen! Efter kursslutet imorron ska jag direkt åka och spela match, så det blir en riktigt innebandydag. We like it. 

Detta blev ett väldigt långt inlägg märker jag, men så får det va.. har man mycket att skriva om så har man.
 
Nu ska jag i alla fall tänka på refrängen, så att jag inte försover mig imorron igen!  

Natttiii. 


PS. Jag tror att jag har fått en inre blödning i magen.. har helt sjuuukt ont, speciellt om man trycker. I träningen i torsdags höll jag nämligen på att "spetsa" mig själv på min klubba genom att den fastnade mellan mig och Rebecka samtidigt som vi sprang emot varandra i full fart. Ajjj, säger jag bara. 
Försvinner värken inte inom 2-3 dagar måste jag nog gå till läkaren.. något kan ju ha gått sönder?



För övrigt mår jag väldigt bra!!   






  


Kommentarer
Postat av: ACPA

Tack för i fredags :D

2008-09-15 @ 03:08:07
URL: http://acpa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0