Singing that melody

Mycket har hänt sen sist.. 

I  söndags spelade vi våra första träningsmatcher och vi vann båda två faktiskt. Känns bra att börja säsongen på det sättet och vi ska nog kunna fortsätta i samma anda. Efter matcherna bestämde jag och mamma oss för att vi skulle ha städdag så vi städade hela ovanvåningen och vi gjorde det in i minsta detajl -  shit vilken skillnad det blev. Störst skillnad var ju lätt i mitt rum, jag såg plötsligt hur snyggt mitt golv faktiskt är utan massa klädhögar och annat på! Så ett nytt mål för framöver är att försöka hålla mitt rum städat och fint...

I alla fall så hade jag lätt min skönaste natt på länge i söndags; mitt rum var nystädat, alla mina sänglakan var utbytta, jag kände mig duktig över att ha städat, jag var sjuukt trött i kroppen efter mina matcher och jag hade nyrakade ben. Riktigt underbart. Det var inte alls kul att behöva tvinga sig upp ur sängen på måndagmorgonen...



Väl i skolan i måndags väntade i alla fall en trevlig överraskning.. det visade sig nämligen att vår nya mattelärare är ashet. Det är nog den första snygga matteläraren jag har haft i hela mitt liv, och så kommer han nu? I MatteE? Ajja, jag klagar inte iaf. Dessutom var han rolig och han verkade allmänt chill så detta kan nog bli ett intressant matteår även om matten i sig säkert kommer att vara alldeles för svår!
Ögongodis.


Igår kom alla mina serier tillbaka; One Tree Hill, Gossip Girl och Prison Break! Farliga tisdagar väntar framöver.. Speciellt glad är jag över OTH, där är snyggast killar och jag har följt den serien längst. Dessutom visade sig att gårdagens avsnitt förde väldigt trevliga överraskningar med sig. Kan inte avslöja detaljer, för jag vet att många av mina läsare inte har sett avsnittet än, men I like it iaf.




Nu ska jag gå ner och ta något att äta.. sen ska jag skriva ett inlägg till om vår galna svensklärare och vad han gjorde idag på vår lektion.

Hörs snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0