Rökare - vem tror de att de är?

Kvällen igår blev till slut rätt lugn, vilket jag tyckte var skönt. Vi såg lite tv, snackade skit och hade det bra helt enkelt. Så firandet av 1-årsdagen blev ändå rätt bra - det var bara en sak som saknades.. Sebbe. =)

Idag har jag iaf jobbat på hotellet, jag är verkligen glad att jag inte behöver jobba där så mycket nu utan mest i butiken. För allt är typ kaos. Jag som extrapersonal (har visserligen jobbat där i 3 år så jag kan ju allt, men ändå) får gå in och ta tag i jobb som inte den ansvariga klarar av...

Sen fick jag gå in och bli lite irriterad med. Det kanske inte alls är mitt jobb, men jag bryr mig faktiskt inte. Jag kan inte bara stå och titta på när saker som är så fel inträffar. Idag handlade om en i personalen som röker. Vi har verkligen ett jättestressigt jobb under ca 2 timmar varje morgon, då hinner man knappt andas man bara springer fram och tillbaka och gör allt som måste göras.

Mitt under dessa 2 timmarna så kommer en i personalen fram till mig och säger:
"Emilia, jag går ut nu och tar en snabb cigg".
"Skojjar du med mig.. Har du missat att vi har mycket att göra nu eller?"
"Nä men det gör mig så stressad, om jag får röka så blir jag lugnare och jobbar bättre".

Detta kanske är världens I-landsproblem men jag bryr mig faktiskt inte.
Nr 1. Ska vi andra 6 i personalen behöva lida för att hon är beroende?
Nr 2. Varför är det okej för rökare att ta "paus" närsomhelst, varsomhelst? Hade jag bara satt mig ner 5-10 minuter mitt under stressen hade alla undrat vafan jag håller på med.
Nr 3. Hur mysigt är det för gästerna när personalen går runt och andas rök på maten mm?
Nr 4. Hon får betalt för jobb som jag gör åt henne när hon är ute på "paus". Vad får jag för det? Inte ett jäkla skit..

Jag tycker att det är sjukt onödigt att röka, det kanske ni har förstått vid det här laget (jag har aldrig ens testat att röka, varför skulle jag?). Visst, den här personen och alla andra rökare får skylla sig själv för att de blivit beroende av något som är så svårt att komma ifrån. Men jag tänker inte låta deras problem gå ut över mitt arbete.. Sån är jag helt enkelt.


Snyggt?
Fult.
Äckligt.
Opassande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0