2010

Fortsätter från efter Dubai...
Sen vår och sommar:

Mycket mycket jobb, framförallt på Triumph. Trivs väldigt bra med att jobba där och i somras hade jag några fantastiskt roliga jobbdagar med Lisa och Linda. Vi fick sjukt mycket gjort med hade samtidigt väldigt roligt.
Annars i maj var det dags för Sebbe att rycka in i lumpen. Det visade sig bli ett inte allt för långt besök men det
visste jag ju inte från början. Så där var det deppigt några dagar men det visade sig bara bli ca en vecka innan
Sebbe blev hemskickad igen med ett skadat knä.. Lite synd om honom men skönt för mig =)
I början av juni var det fullt med studentskivor, Josse, Nattis, Lilja, LG, Corre, Sophie, Thilde, Aleks, Anna m.fl. Hade riktigt roliga veckor där med mycket god mat, fest och glada tider!
Hittade några bilder från studenttiderna iaf, har ju ny dator så alla bilder är inte här =)
I slutet av juni åkte sedan jag, Ena och Amira till Gran Canaria. Underbart med en vecka ledig (den enda jag hade på hela sommaren) och vi njöt verkligen av semestern med sol, bad, fest och massa massa efterlängtat skvaller.
Någon gång i juli satte även innebandysäsongen igång, med det roligaste lag jag någonsin spelat i. När vi satte igång visste jag att detta skulle bli bra och att vi skulle ha roligt tillsammans. Men att vi nu, efter halva säsongen leder serien, är vidare till semifinal i SM och har haft några av de roligaste kvällarna i världshistorien var inget jag hade kunnat föreställa mig. Kommer mer om detta senare.
I augusti började sen en annan spännande period, nämligen plugg i Lund. Efter en galen nollning in i maskinsektionen på LTH hade jag fått många nya vänner samt många spännande minnen. Allt från Ölresa till damsittning och regatta. En riktigt rolig period helt enkelt och ett perfekt sätt att komma in i en klass med helt nya människor.
På denna civilingenjörsutbildning har jag sedan spenderat hösten med mestadels klarade tentor och annat. Än så länge trivs jag bra, men har sagt att jag ska utvärdera efter ett år, och så får det bli. Klassen tvekar jag inte en sekund på, men är verkligen civilingenjör min grej? Det återstår att se.
Det får vara nog för detta inlägget.
Mer kommer i nästa.


Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0