Entreprenörskap, Blondinbella och ny motivation

Idag började vi ordentligt med den nya kursen, Industriell Ekonomi. Hon som föreläser verkar faktiskt vara riktigt bra och utifrån hennes introduktion till kursen så tror jag att det kommer att bli intressant. Det är ju denna delen av civilingenjörsyrket som jag är mest intresserad av (vad jag trott än så länge iaf).
Idag fick vi också reda på att vi ska göra ett entreprenörskapsporträtt i kursen. Vi ska först intervjua, sedan skriva ett arbete och till sist muntligt redovisa vårt porträtt. Min grupp kom då på ideén att vi skulle vilja intervjua Isabella Löwengrip (Blondinbella). Vi ser henne som en förebild och framförallt har hon på kort tid lyckats med att bli en framgångsrik entreprenör. Så jag skickade precis ett mail till henne.. Vet faktiskt inte om jag ska vänta mig att hon svarar, men det är värt ett försök iaf. Hade varit riktigt roligt om hon hade ställt upp.
Jag känner mig laddad inför denna terminen. Jag och Lotten har kommit fram till att vi ska plugga mycket tillsammans och det känns som att jag har fått ny energi till att fullfölja detta. Vet inte riktigt varifrån denna energi har kommit, men en ny, intressant, kurs och en ny, pedagogisk, lärare i den andra kursen kan nog vara två bidragande faktorer.
Nu kör vi helt enkelt!
Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0