Jag tror att jag är född i fel land...

Ja, helt seriöst. 

Idag när vi kom ut från första föreläsningen så var det strålande sol ute. Det som dock händer i Sverige vid denna årstiden när det är strålande sol är att det är så förbaskat kallt. Någon fick ändå ur sig: "Åh, vad härligt, det börjar att kännas som vår".. Eh va? Det är minus 3 grader.. Vår? Inte riktigt. 

Jag älskar solen, det är inte det. Men att ändå behöva ha på sig 3 lager kläder och den tjockaste vinterjackan fast att det är strålande sol..? Det tilltalar inte mig. Det ultimata för mig hade varit att bo någonstans där temperaturen hålls relativt varm hela tiden och där soltimmarna är fler än regntimmarna. Därifrån hade man sedan kunnat åka på semester till länder som Sverige och Österrike eller liknande där man kan njuta några dagar av skidåkning och frisk luft. Det hade tilltalat mig. 

Det känns ju inte heller så kul att bara lämna allt man byggt upp i Sverige nu men man kan ju undra hur livet hade sett ut om man hade blivit född på en annan plats?! Jag satsar iaf stenhårt på att göra ett utbytesår (eller ta ett sabbatsår) i Dubai i 4:an. Livet där testar jag gärna på att ha som vardag! 

Här kommer några bilder från vårens Dubai-resa:









Japp, det satsar vi på. Ska kolla upp lite vad som gäller och så nu bara för det.
Lite tidigt ute kanske, men lika bra att ha lite koll på saker och ting!

Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0