"Varför är här en massa kameror? De visar inte ens matchen på tv..."

I Sverige nä..  
Iddi du är underbar <3

Kvällen spenderades först i Malmö Arena, där jag och Ena såg handbolls-VM. Det var världens krigarmatch mellan Serbien och Kroatien (Ena är delvis från Kroatien) och med krigarmatch menar jag verkligen krigarmatch. Det är helt sjukt hur mycket dessa två länder hatar varandra, jämfört med dessa länder kan man kalla relationen mellan Sverige-Danmark-Norge-Finland för kärlek. Dock var det sjukt bra stämning i arenan idag och hejarklackarna ägnade sig mest åt att försöka överrösta varandra.  


Vi hade också väldigt roligt åt alla kroater/serber runt omkring oss som svor och svor och svor och svor... Och eftersom att jag hade en levande tolk till sällskap så förstod vi allt de sa. Kan ju säga såhär, alla svordomar som användes var minst tre ggr så grova som den grövsta svordom någon skulle komma på på svenska. Helt galet.

Vidare spenderades kvällen på träning (missade den andra handbollsmatchen, men eftersom att jag ska dit igen på tisdag så fick det bli så denna gången) och trots att jag var väldigt seg idag så gick det hyfsat bra. I morgon tar vi dock nya tag, för jäklar vad det ska laddas tills på lördag då vi möter de som just nu ligger 2:a i serien och jagar vår serieledning!

Nu ska jag sova! I morgon väntar en ny, lång, dag med skola, plugg, träning och en eventuell utgång?

En gammal men riktigt underbar bild på mig och Ena. Los Angeles 2008.
Godnatt.

Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0