Underbara helg.

Sitter på tåget och är snart hemma i Malmö igen. Efter en helt underbar helg... Vet inte riktigt var jag ska börja, varenda en sekund av denna helg har varit så fylld av glädje och lycka. Min vänner är fantastiska och jag tänker aldrig aldrig aldrig att släppa taget om er. Jag brukar ofta kunna vara mig själv men att vara med personer som bara drar ut det bästa ur en och som får en att må precis så där bra som man alltid vill må - det är något unikt som man verkligen ska ta vara på!

Helgen började med en tågresa och bilfärd upp till Mariestad där vi kom fram i precis lagom tid till handbollen. Vi såg matchen, åt gott, satt och snackade och träffade en del nya ansikten. Efter matchen åkte vi sedan vidare mot fam Eklinds sommarstuga på Dillö (en ö i Vänern) för en helkväll ute på bryggan med härlig kvalitetstid och en del sång och gitarrspelande... Väldigt värdefullt med musikaliska vänner - mysfaktorn höjs massor. Och man behöver inte ens fundera på mobiltäckning i deras stuga utan det var bara att lägga mobilerna åt sidan och isolera sig ifrån omvärlden en helg. Så himla skönt.

Lördagen bestod sedan av sol och bad, lite fix inför kvällens fest och flera bekanta men även nya ansikten som rullade in under dagen. Många kära återseenden och långa kramar blev det, det ska bli skönt att snart börja träffas varje dag igen.

Kvällen bestod sen alltså av kräftskiva för hela slanten. God mat, god dricka, snapsvisor, quiz, hög musik och roligt sällskap. Framåt tolvslaget bar det ner på bryggan för att spana in stjärnfall på den stjärnklara himlen. Vi fick hämta en sovsäck att värma oss i till slut men vi ville inte gå därifrån, det var så himla mysigt och vi såg säkert en 20-25 stjärnfall (det var visst någon speciell helg nu när man kunde se extra många stjärnfall).

På söndagen sen, igår alltså, var vi lite trötta och slitna på morgonen. Vi hade dock en väldig tur med vädret och efter ett uppfriskande morgondopp var man pigg och glad igen. Vi låg på bryggan hela dagen och solade, badade, snackade skit, lyssnade på Filip och Fredriks podcast och bara njöt av livet. Verkligen en perfekt "dagen efter". Framåt kvällen togs wakeboarden fram och det blev en del turer med båten! För mig som bara har testat en gång innan så gick det väl inte jättebra... Men det var kul att testa igen iaf, nästa gång kommer jag nog att kunna stå ordentligt en längre tur!

Söndagen avslutades med god mat (grillat, potatis och hemmagjord bearnaise, MUMS) och så slötittade vi lite på OS-avslutningen.

Vilken helg alltså... Ångrar inte en sekund att jag bestämde mig för att åka upp! Helgen gick dock alldeles för fort och det kändes lite vemodigt att åka hem. Men det kommer garanterat fler helger som denna och mycket annat kul framöver - det gör det alltid!

Ett långt inlägg om vad jag gjort i helgen. Hoppas att ni också har haft en bra helg!

Har inte så många bilder ifrån helgen i mobilen (som jag skriver ifrån) men här är två stycken ifrån fredagen till att börja med (i bilen på väg upp och gitarrspelande på kvällen):




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0