En fest på slottet.

I fredags var jag ju, som jag skrivit lite snabbt om tidigare, på en fin fest ute på landet (närmare bestämt utanför Tomelilla). Vet inte riktigt om det var ett slott vi var på (det var ju mörkt när vi kom dit) men de hade i alla fall en vallgrav runt hela "huset" och på insidan såg det verkligen ut som ett slott med stentrappa, hiss, rustningar, salonger, väldigt många rum osv... Häftig känsla att vara där i alla fall!
Det var en klasskompis till mig som har fyllt år och som tradition har han och hans flickvän en megastor födelsedagsfest varje år, hemma hos hennes föräldrar. Förra året kunde jag inte komma men detta året hade jag bestämt mig för att jag skulle gå dit - och vilken fest det blev!
Kvällen började med tilltugg och champange i en stor salong (vi var ca 100 personer där, och av dem ca 30 ifrån mitt umgänge i klassen). Det minglades för fullt innan det hölls ett "ordningstal" av pappan i huset.
Reglerna var i stil med:
- Rör inte rustningarna, de rostar.
- Använd inte hissen, den är till för tjänstefolket (ja, där var typ 20 st som var anställda på festen)...
Sedan bar det ner i ett stort rum där en lyxbuffé var uppdukad och vi åt som bara den. Det var inte bara det att maten var den lyxigaste man kunde tänka sig utan allting smakade som himmelriket - vi njöt verkligen!
Efter maten blev det dans hela kvällen och natten lång (bara en liten bit in på natten för mig eftersom att jag skulle spela match, men ändå). Det var riktigt roligt att dansa loss med fina vänner!
Med andra ord: en perfekt kväll.
Tack Axel och Erica för en väldigt lyckad fest, ser fram emot kommande fester i samma anda!
Här kommer några bilder ifrån kvällen:
En stor blombukett som födelsedagsgrisarna fick av oss tillsammans med en hotellnatt på ett av Malmös lyxiga hotell, inklusive romantisk meny på rummet eller något sånt...
Rum som dessa fanns det lite överrallt i "huset", undra om de hade koll på alla rum..!
Den enda bilden på mig...Svartvit och suddig haha! Men man kan ju inte ha tid att tänka på allt!
Vet inte varför den är svartvit dock, har inte redigerat den, kameran kanske blev bländad av discoljuset?!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0