Egentid.

Vaknade till strålande sol, åt frukost på balkongen och gick sedan till jobbet för att mötas av kaos. Många köpglada människor på stan idag om man säger så... Men det är bara roligt! Dagen gick i ett och innan jag visste ordet av så var jag hemma och ute på balkongen igen. Bytte om till bikini, satte på James Morrison på högsta volym i hela lägenheten och började läsa en ny bok. Funderade på om jag skulle engagera mig i att träffa någon men nä, jag var helt slut efter en galen vecka på jobb. Satt på balkongen och läste och njöt av värmen/solen/ensamheten/musiken/lugnet/livet enda till solen gick ner bakom husen vid nio. Äntligen en ordentligt varm sommarkväll.
 
Flyttade in, fixade lite mat och läste vidare/slötittade lite på fridrott i bakgrunden på tvn resten av kvällen. Nu är boken slut (nörd, jag vet, men den var så bra... och jag läser snabbt!) och jag är så glad att jag tog mig tid att ha en sådanhär kväll - alldeles för mig själv. Kommer inte ihåg när jag hade det senast och det behövs verkligen ibland. Har känt ett tag nu att jag har varit en dag efter i mitt eget liv, jag har inte riktigt hängt med i mitt eget tempo och hunnit med saker jag har velat göra. Nu, idag, känner jag mig äntligen ikapp, det var precis en kväll som denna jag behövde - en kväll med mig själv. 
 
Man ska inte underskatta lite egentid ibland... Det är ändå du som känner dig själv bäst.
 
 

Nu ska jag sova. I morgon väntar jobb hela dagen och sedan blir det dubbeldejt med Lina och Tobbe på kvällen. Middag och EM-final kommer den att innehålla!
 
Sov så gott vänner! Och ha en bra söndag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0