Skoltid.

Har nog aldrig spenderat så mycket tid i skolan som jag gör nu. Och som jag kommer att behöva göra resten av hösten... Men jag gillar det ändå på något sätt. Tillvaron i skolan är så härlig; man går på sina föreläsningar/övningar på morgonen, i pauserna hinner man med att snacka om allt mellan himmel och jord med några av sina bästa vänner, på lunchen väntar antingen något roligt möte eller så fortsätter snacket ifrån föregående paus, på eftermiddagen fortsätter ofta föreläsningarna och övningarna eller så har man chans plugga ikapp det som man inte hinner göra på den utsatta tiden, och så sitter man kvar i skolan en bit in på kvällen och pluggar och fixar. 
 
Men vad vore skolan utan alla vänner? Det hade nog inte ens varit hälften så kul... Är glad att jag har hamnat där jag gjort i klassen och att jag valde att söka till projektet. Även där har jag mött människor som jag vet att jag kommer ha fortsatt bra kontakt med i framtiden! 
 
Och efter skolan då? Ja då väntar ofta träning på kvällen med bästa laget. Även där har jag riktigt härliga människor runt om kring mig! Vem hade jag varit utan alla mina vänner?!
 
Trivs väldigt bra med tillvaron för tillfället i alla fall - det var det jag skulle komma till. Jag fungerar bäst när det är lite kaos, när jag har massor att göra och folk frågar mig "hur hinner du med allt?". Jag hinner med det för att jag tycker det är kul! Inte svårare än så.
 
Så med det sagt och ännu en låååång dag i skolan som väntar i morgon så ska jag gå och lägga mig!
Hoppas att ni får en riktigt bra fredag ni också!
 
Glad tjej trots full rulle varje dag...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0