Visste du att...

För att kunna bli civilingenjör måste man läsa ett visst antal högskolepoäng om miljön. Vi läser en sån kurs just nu och jag måste säga att jag gillar det! (Kan också ha att göra med att det är den överlägset lättaste kursen vi läser just nu... Men dock!).
 
Man får läsa om en del intressant fakta faktiskt... Tänkte dela med mig av några!
 
... För miljön är det bättre att köpa tomater som fraktats enda från Spanien jämfört med att köpa tomater odlade i växthus i Sverige. Det bildas mindre miljöfarligt utsläpp av att hålla igång de svenska växthusen än vad det gör av att odla och transportera de spanska tomaterna hit.
 
... Om hela jordens befolkning skulle kunna leva den livsstil som vi lever i Sverige (m.fl. länder) så hade det krävts minst 4 jordklot till för att klara av att försörja alla.
 
... Av cirka 520 miljoner bilar i världen så körs 200 miljoner i USA.
 
 
Det är ungefär så långt jag har kommit än så länge. Återkommer om det kommer upp något annat intressant när jag läser vidare nästa gång!
 
Nu väntar sängen och i morgon fortsätter mitt hektiska liv... 
Vakna, plugga, äta, plugga, träna, sova. Typ så. Men jag gillar det.
 
Godnatt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0